عمر كمال: مصالحتش شاكوش وغنيت معاه «عشان مصر»

عمر كمال عمر كمال
 
مصطفى جابر
قال الفنان الشاب عمر كمال، إن مشاركته الغناء مع حسن شاكوش لا تعنى تصالحهما، ولكنه لا يستطيع التأخر عن مصر ولإسعاد الجمهور الحاضر، مؤكدا سعادته بالمشاركة فى حفل عيد الحب باستاد القاهرة الدولى، وأنه كان لديه حلم منذ صغره أن يقوم بالغناء فى حفل يشاهده الجماهير فى جميع أنحاء مصر ويعتبر ذلك بمثابة تحقيق حلمه.
 
 
 
ونشبت خلافات خلال الفترة الأخيرة، بين عمر كمال وحسن شاكوش، على خلفية النجاح الكبير لأغنية "بنت الجيران"، وظهور حسن شاكوش كبطل وحيد للأغنية، وهو ما دفع عمر كمال للإعلان عن تجاهل شاكوش له معنويا وماديا وقال إنه لم يأخذ "مليما" من أرباح الأغنية.
 
 
 
 
ومن جانبه علق حسن شاكوش على تلك التصريحات قائلا إن الأغنية ليست أغنية عمر كمال، وإنه ليست له حقوق مادية فيها، فهو شاركه الغناء بناء على طلبه فقط، ولكنه ليس من أبطال الأغنية.
 
عمر كمال هو شريك نجاح فى أغنية بنت الجيران مع حسن شاكوش، حيث تحقق الأغنية نجاحا كبيرا بحصدها أكثر من 95 مليون مشاهدة على موقع يوتيوب فى أقل من 3 أشهر، كما تفوقت الأغنية "بنت الجيران" على أغانى لنجوم عالميين بعد تواجدها بالمركز الثانى لأكثر الأغانى استماعا على مستوى العالم فى تطبيق الأغانى الشهير "ساوند كلاود"، وذلك بأكثر من 45 مليون مرة استماع.
 
وتقول كلمات مهرجان بنت الجيران: "سكر محلى محطوت على كريمة.. كعبك محنى والعود عليه القيمة.. وتجينى تلاقينى لسه بخيرى.. مش هتبقى لغيرى.. ايوة انا غيرى مفيش.. بنت الجيران شغلالى أنا عنيا.. أنا فى المكان فى خلق حواليا.. مش عايز حد ياخد بالو من اللى أنا فيه، شوفت القمر سهرنى لياليا.. وهموت عليكي ربي العالم بيا.. سيبي شباكك مفتوح ليه تقفليه.. بهوايا انتي قاعدة معايا.. عنيكي ليا مرايه يا جمال مراية العين.. خليكي لو هتمشي هناديكي.. انتي ليا انا ليكي احنا الاتنين قاطعين.. تسيبيني اكره حياتي وسنيني، هتوه ومش هلاقيني واشرب خمور وحشيش.. وتجيني تلاقيني لسه بخيري.. مش هتبقي لغيري ايوة انا غيري مفيش.. سكر محلي محطوت علي كريمة.. كعبك محني والعود عليه القيمة.. عليكي بصة تخلي العاقل مجنون.. دوبتي قلبي بخطوة من رجلك.. سحبتي روحي سابتني وراحتلك.. انا بيكي وليكي ومعاكي لازم هكوون.. شغلاني مش هقولك تاني.. طب الف حاجة وجعاني بشوف عنيكي ارتاح ياملاكي تروح حياتي فداكي.. افضل وراكي وراكي في اي مكان يتراح.. بصيلي هزي وسطك ميلي سيبي عينك تحكيلي.. اللي انتي مخبياه، وقوليلي فهمتي ايه من عيني.. وعلي السؤال جاوبيني لو تحبيني قوليلي.. فهمتي عيني من قبل م أتكلم.. مش عايز غيرك عليكي انا مصمم، عودك جمالك كل اللي فيكي يتحب.. دمك خفيف وضحكتك شربات.. زي العسل روحك يا حلاويات.. علشان حبك محتاجلي مليون قلب".
 

اضف تعليق
لا توجد تعليقات على الخبر