تعظيم سلام من تامر حسنى للأطباء والممرضين.. شوف قالهم إيه؟

تامر حسنى تامر حسنى
 
سارة صلاح

حرص النجم تامر حسنى، على توجيه رسالة تحية لكل الأطباء والممرضين على جهودهم المبذولة لمواجهة فيروس كورونا، وقام تامر بتغيير صورة cover حسابه على فيس بوك لصورة أطباء يتمسكون بالكرة الأرضية.

وكتب تامر حسنى، قائلا: "أطباء و ممرضين وكل من يساعدهم هفضل ادعيلكم طول عمرى أرجوكم الصورة دى عمرنا ما ننساها و الناس دى لازم بعد كدا نشوفها بمنظور تانى خالص اللهم احفظهم و احميهم و احفظ أهاليهم و رغم انى بكتب الكلام ده من أول يوم هفضل اكتبه كل شويه و لكل الأطباء و الممرضين أنا آسف على كل مره عدا حد فيكم من جانبي و ما اديتلوش تعظيم سلام".

كما أطلق النجم تامر حسنى، حملة "اشرب مياه حالاً بعد إذنك"، مطالبا جمهوره ومتابعيه شرب المياه أو المشروبات الدافئة واجعلها عادة يومية.

وكتب تامر عبر صفحته الرسمية على فيسبوك: "بفكركم زى ما بفكر ولادى كل يوم، لو سمحتوا  كل شوية اشربوا مياه أو مشروبات دافئة أو كوباية مياه عليها عصرة ليمون صغيرة، كلهم حلوين، اجعلوها عادة وثبتوها".

وتابع تامر: "كل شوية نشرب مياه، مقولتش برميل مياه بقول شوية مياه، ونفكر بعض كل يوم إن شاء الله أول ما نصحى وقبل ما ننام، ضرورى وحياة أحبابكم نفكر بعض ونثبت الرسالة دى او غيرها على الواتساب و السوشيال ميديا  -اشرب مياه حالاً بعد إذنك- نبعتها لبعض كل يوم فى اى وقت ملهاش مواعيد، فى حفظ الله".

من ناحية أخرى، حرص النجم تامر حسنى، على التضامن مع الفنان حلمى عبد الباقى، عضو مجلس إدارة نقابة المهن الموسيقية، فى حملته التى أطلقها لمساعدة الموسيقيين الذين تضرروا من توقف العمل؛ بسبب تفشى فيروس كورونا المستجد "كوفيد 19".

 
تامر حسنى

 


اضف تعليق
لا توجد تعليقات على الخبر