محمد أنور ساخرا من بطلة «ركبنى المرجيحة»: «قريبا هتركب الصاروخ»

محمد أنور محمد أنور
 
هبة الشافعى

انتقد الفنان الشاب محمد أنور، نجم مسرح مصر بطلة كليب "ركبنى المرجيحة" الذى أثار الجدل على مواقع التواصل الاجتماعى، الأيام الماضية وذلك من خلال مقارنتها بالطالبة "مريم فتح الباب" الأولى على الثانوية العامة.

ونشر "أنور" على حسابه الشخصى على "إنستجرام"، صورتين الأولى للطالبة "مريم"، التى ظهرت فى حوارها ببرنامج "90 دقيقة" الذى يقدمه الإعلامى معتز الدمرداش، وقالت إنها تعيش فى غرفة واحدة مع أسرتها، معلقة: "كأننا عايشين فى قصر، ووالدى بواب وأفتخر به وسط زملائى"، والثانية لـ"دالى حسن" بطلة كليب "ركبنى المرجيحة" التى انتشر عبر مواقع التواصل الاجتماعى وآثار الجدل بين رواد هذه المواقع، لاسيما أن الكلمات اللى جاءت فى الأغنية حملت بعض الإيحاءات الجنسية.

وعلق نجم مسرح مصر قائلا: "اللى على اليمين عايشة فى أوضة واحدة مع أخواتها وأمها وأبوها الراجل المكافح اللى شغال حارس عقار، ورغم كل ظروفها الصعبة دى طلعت الأولى على الثانوية العامة، واللى على الشمال كل اللى عملته إنها ركبت المرجيحة ولاقيتها حلوة أوى ومريحة".

وتابع "النتيجة إن اللى على اليمين محدش يعرفها واللى على الشمال بقت نجمة وقريبا هتركب الصاروخ، التعليم زمان كان بيوصلك لحلمك دلوقتى اركب المرجيحة توصل أسرع".

 

585217-محمد-انور
 

 


اضف تعليق
لا توجد تعليقات على الخبر