عيد الحب مش ورد ودباديب.. أغانٍ ترصد الفلانتين فى عيون المنكوبين

عمرو دياب واليسا والعسيلي وانغام عمرو دياب واليسا والعسيلي وانغام
 
محمود جلال

الفلانتين مش ورد ودباديب كلمات ترددت كثيرا على ألسن العديدين المعترضين على أن عيد الحب يرتبط بالعشاق فقط، وهو ما وجه أنظارنا للاحتفالات المختلفة فى عيد الحب 14 فبراير يوم يرتبط تلك الذكرى فى أذهانهم بمجموعة من أجمل أغانى الرومانسية والتى ترتبط بهذه المناسبة الجميلة.

خلال السطور التالية ترصد "عين"، أشهر أغانى عيد الحب:

أعنية happy valentine :

طلعت زين ومدحت صالح، وتقول كلماتها " كل ليله حب عيد...وانت جنبى ومش بعيد...واحنا عايشين الغرام...شوق وفرح وإيد فى إيد...يا حبيبى خدنى ليك...ياللى يا ما حلمت بيك...دفى بقلبى بالغرام...بين رموشك بين عينيك.

طلعت زين

طلعت زين
 

أغنية كل ما نقرب:

للفنانة أنغام وهى كلمات بهاء الدين محمد، وألحان خالد عز، توزيع الموسيقي فهد، ومن كلمات الأغنية: كل ما نقرب لبعض.. كل ما يزيد الاشتياق كل ما نحب اللقا.. كل ما نخاف م الفراق.. ما بلاش نتعود كده على بعض لاحسن.. لو ضعنا في يوم من بعض هنضيع اوي.. ونتعب اوي لو مرة حسينا بحنين.. ولقينا صعب نلاقي بعض.

انغام
انغام
 

أغنية بحبك أنا كتير:

وهى أغنية النجم اللبنانى وائل كفورى، لها تأثير كبير عن الحب سواء فى مشاعر وكلماته الأغنية، ومن من كلمات الأغنية بحبّك انا كتير يا حبيبى ضلك طل على.. وعّينى بكير.. أغمرنى ولمسلى إيدى.. نسينى بين إيديك انا شو مشتاق عليك.. يا حبيبى خلّى قلبى خلّى يحملنا ونطير.. وينك يا حبيبى إشتقتلك كتير.

وائل كفوري

وائل كفوري
 

 أغنية حالة حب :

 إليسا وهى من كلمات نادر عبد الله، وألحان لحن تركى، توزيع ناصر الأسعد، وتقول كلماتها: "عايشه حالة حب معاك واخدانى...وصعب انها تتكرر تانى...وبعيشها لو انت بعيد أو قدامى...واخيرا الايام رضيو عليا...اخيرا جه يا حبيبى يوم ليا...ارتاح من قسوة ايامى.

اليسا

اليسا

أغنية هى:

لمحمود العسيلى وهى أغنية طرحها أمس الأثنين بمناسبة عيد الحب ،وهى من كلمات شيكو ومحمود العسيلى، ألحان العسيلى، وميكس وماستر محمد صقر، وحقق الكليب أكثر من 80 ألف.

محمود العسيلي

محمود العسيلي
 

أغنية وماله :

لعمرو دياب وهى من كلمات خالد تاج الدين، وألحان عمرو مصطفى، وتوزيع طارق مدكور، وتقول كلماتها "وماله لو ليلة توهنا بعيد، وسيبنا كل الناس...أنا يا حبيبى حاسس بحب جديد... مالينى دا الاحساس...وانا هنا جنبى أغلى الناس... جنبى احلى الناس...حبيبى ليله...تعالى ننسى فيها اللى راح...تعالى جوا حضنى وارتاح...دى ليلة تسوى كل الحياه".

عمرو دياب

عمرو دياب
 


اضف تعليق
لا توجد تعليقات على الخبر