تلك الجملة وصفها تامر حسنى بأنها أفضل من أى لقب أو جائزة حققها

تامر حسنى تامر حسنى
 
ذكى مكاوى

نشر النجم تامر حسني عبر حسابه على انستجرام مؤخراً جزء من لحظة تقديمه على مسرح حفلته الأخيرة فى الرياض وتحديداً حينما قيل عنه بها "يكفى لما تشوف واحد صاحبك مصري بتقوله سلملى على تامر"، ليعلق عليها تامر بقوله : "زمان سمعت الجمله دي على قامه كبيره في الفن وعجبني العمق والتعب اللي فيها واتمنيت اكون واحد من اللي تتقال عنهم الجمله دي في يوم من الأيام ... و قولت لنفسي عايزه مجهود مش طبيعي وفضلت الجمله دي تطاردني في ذهني بشكل غريب لحد ما اخيراً سمعتها وعالمسرح .. الحقيقه فرحتي بيها اكبر من اي لقب سمعته في حياتي واهم من اي جايزه عالميه حصلت عليها يا شباب إحلموا مفيش مستحيل إحلموا تحت اي ظروف واتعبوا عشان تحققوا الحلم (( النجاح على قد التعب )) الحمدلله".

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

زمان سمعت الجمله دي على قامه كبيره في الفن وعجبني العمق والتعب اللي فيها واتمنيت اكون واحد من اللي تتقال عنهم الجمله دي في يوم من الأيام ... و قولت لنفسي عايزه مجهود مش طبيعي وفضلت الجمله دي تطاردني في ذهني بشكل غريب لحد ما اخيراً سمعتها وعالمسرح .. الحقيقه فرحتي بيها اكبر من اي لقب سمعته في حياتي واهم من اي جايزه عالميه حصلت عليها يا شباب إحلموا مفيش مستحيل إحلموا تحت اي ظروف واتعبوا عشان تحققوا الحلم (( النجاح على قد التعب )) الحمدلله

A post shared by Tamer Hosny (@tamerhosny) on

 

تعليق تامر حسني ذكر متابعيه بما سبق وقيل عن قامات كبيرة أشهرها ما ذكر أثناء رحلة الرئيس المصري الراحل جمال عبد الناصر فى المغرب وتحديداً مدينة الرباط بصحبة الملك محمد الخامس حينما استوقفه مواطن مغربى أثناء مروره ليقول له " ريس  سلملى على اسماعيل ياسين"، .. وهو الأمر الذى لفت انتباه الزعيم الراحل للإهتمام بالسينما بصورة أكثر فور عودته نظراً لمعرفته بتأثيرها القوي في الشعوب.

 

2
 

 

على جانب آخر كسر النجم تامر حسني أرقاماً قياسية بالأمس خلال حفلته فى مدينة الرياض بالمملكة العربية السعودية بتسجيله أعلى نسبة حضور فى تاريخ الحفلات بالرياض، إذ تخطى عدد حضور حفله أمس 100 ألف شخص، وعلق المذيع فى تقديمه للحفل، أنه أنجح وأهم فنان مصرى دون منافس غنى بالسعودية وهو أحد رموز الفن المصرى والعربى.

 

1
 

 

 


اضف تعليق
لا توجد تعليقات على الخبر