أروى جودة تنضم لحملة اتبنى ماتشتريش حيوانات

اروى جودة اروى جودة
 
نسرين الرشيدى

انضمت أروى جودة لحملة إنقاذ الحيوانات ضمن مبادرة اتبنى ما تشتريش الحيوانات، التى تم إطلاقها مؤخرًا وشارك فيها مجموعة من الفنانين على رأسهم شيرين رضا.

ونشرت أروى جودة، صورة لها وهى تحمل قطة عبر صفحتها على «انستجرام» وعلقت عليها قائلة: «قبل ما أي حد حد يقول، فكروا في الناس المحتاجة قبل الحيوانات، صح، أنا موافقة، لكن ده ما يمنعش انك تعمل كذا عمل خير في كذا اتجاه مختلف، حملة، اتبنى ما تشتريش بتتكلم عن أهمية اننا نساعد الحيوانات ونتعامل معاهم برأفة ومش معنى ان الحيوانات دي لقيناها في الشارع، انها مش ارواح ربنا خلقها وواجب علينا احترامها و محاولة مساعدتها بالذات انها ما تقدرش تعبر عن نفسها واحتياجاته».

 

قبل ما اي حد حد يقول فكروا في الناس المحتاجة قبل الحيوانات.. صح.. انا موافقة.. لكن ده ما يمنعش انك تعمل كذا عمل خير في كذا اتجاه مختلف.. حملة #اتبنى_ما_تشتريش بتتكلم عن أهمية اننا نساعد الحيوانات و نتعامل معاهم برأفة و مش معنى ان الحياوانات دي لقيناها في الشارع ،انها مش ارواح ربنا خلقها و واجب علينا احترامها و محاولة مساعدتها بالذات انها ما تقدرش تعبر عن نفسها و احتياجاتها.. Inspired by the Renaissance era's oil paintings, #MO4Good's 'Royal Creatures' photoshoot is made to promote #AdoptDontShop and present street dogs and cats for what they truly are, beautiful and regal. I took part in this campaign because I believe in and care about the cause; these animals are souls we should love and respect. They are not lesser because they're not a breed. We should give them shelter and care for them. Many thanks to: @kojakstudio Art director: @lordmunky Photographer: @malakelsawi Hair: @toibeautysalon Makeup: @agneshkah And lots of love to @amymowafi @reemelwaziry and @mo4network

A post shared by Arwa Gouda (@arwagouda) on

 


اضف تعليق
لا توجد تعليقات على الخبر