مصطفى قمر: كنت بعزف أورج فى البلكونة عشان حبيبتى تطلع وتيام اتخطب منى 60 مرة

مصطفى قمر مصطفى قمر
 
بهاء نبيل

قال النجم مصطفى قمر: "تيام عنده كاريزما خلت الناس تحبه فى المسلسلات اللى ظهر فيها مش عشان ابنى، والكلام ده ظاهر عليه من صغره، رغم إن جاله فترة كان ماشى ورا إياد واللى يعمله يعمل زيه".

وأضاف، مصطفى قمر بصحبة نجله تيام خلال لقائهما فى برنامج "معكم" تقديم الإعلامية منى الشاذلى، المذاع على قناة Cbc، أنا شفته مرتين بيمثل وهو صغير، الأولى كان بيعمل مسرحية بالإنجلش، ولقيت الناس الموجودة بتضحك من اللى بيعمله.

وتابع: المسرحية التانية كانت بالعربى وكوميدية أيضًا، وكانت اسمها "الأرانب"، وكنت أجيب صحابى واتفاجئت مفاجأة غريبة؛ لأن فى مشهد بيتخانق مع مراته وفجأة بيقلع الروب والبيجامة وبقى بالملابس الداخلية، فقلت لا أنا معرفهوش.

واستكمل: فى مرة قلت لأخوه إياد أنا عاوز أروح أشوف أخوك فقالى روح لما تلاقى بنات كتير ادخل فى النص هتلاقى تيام، متابعا: تيام اتخطب منى 60 مرة، وتلقيت رسايل كتير كلها جوزهولى.

وأشار مصطفى قمر، إلى أن حبه الأول كان من "بنت الجيران"، قائلا، كنت بطلع "الأورج" فى البلكونة وأحطه على السور وأوصل السماعات وأعلى الصوت على الآخر وأعزف عشان تطلع، وكان كل الناس بتطلع فى البلكونات يشتكوا من إنى صدعتهم.

وطرح النجم مصطفى قمر، مؤخرا أغانى ألبومه الجديد "لمن يهمه الأمر 2" الذى يضم 7 أغنيات، وهى: "مسافر" و"عجوز فى المدينة" و"دقى عودك" و"حبك على جبينى" و"سوسنة" و"حنونة" و"هغنيلك"، عبر قناته الرسمية على "يوتيوب".

وتعاون قمر فى الألبوم الجديد مع عدد كبير من الشعراء وملحن واحد فقط، ومن الشعراء رضا زايد والراحل سامح العجمى، ولحّن مصطفى قمر عددا من أغانى الألبوم، وشارك أشرف السرخوجلى فى الألبوم بتلحين عدد من الأغنيات أيضا، والألبوم بشكل كامل من توزيع مصطفى قمر.

 

78ilkuiuoui

 

678ikklk

 

ii878

 

i7i79l

 

i7iio89o

 

75j7kji

 

6y75hjhj

 

1235t
 

 

اضف تعليق
لا توجد تعليقات على الخبر