وائل جسار يتعاون مع الشاعر محمد جلال فى أغنية بعنوان «حب جديد»

وائل جسار وائل جسار
 
محمود جلال

قال الشاعر محمد جلال، إنه يتعاون مع المطرب اللبنانى وائل جسار فى أغنية سينجل جديدة بعنوان "حب جديد"، وهى من ألحان محمد الطوخى، وتوزيع الموسيقى عادل عايش.

وأضاف جلال لـ"عين"، أن الأغنية تحمل طابع الرومانسية، من كلمات الأغنية دلوقتى بس عِرفت إنك مش عشانى.. وما تكدبيش إنتى ف حياتك حد تانى.. واهو بان عليكى ف لهفتك لما تشوفيه.. بتدوبى لما بيلمسك وتحسى بيه، متمنيا أن تنال الأغنية إعجاب الجمهور عند طرحها.

كان النجم اللبنانى وائل جسار قد أحيا فى وقت سابق من شهر نوفمبر الماضى حفلا غنائيا ضمن مهرجان الموسيقى العربية فى دورته الـ29 والمقام على مسرح النافورة داخل دار الأوبرا المصرية، وقدم عددا كبيرا من أغانيه، والتى تفاعل معها جميع الحاضرين منها غريبة الناس ومشيت خلاص وأنت مين ياللى انا مش عارفك ونهاية واحدة وخلينى ذكرى وتخبى ليه وكامل الأوصاف ومليون مرة أحبك ونسم علينا الهوا وفى حضرة المحبوب وموجوع وبتوحشينى وحلم حياتى واختتم الحفلة بأغنية غريبة الناس.

وبدأ جسار حفله بأغنية "بحبك يا مصر" وسط هتاف كبير من جميع الحاضرين، وقال: "ربنا دايما حامى مصر أم الدنيا ويبعد عنها كل شر ومبسوط للسنة الثالثة فى المشاركة فى هذا المهرجان العظيم الذى كنت اقف على خشبته من زمان، وأشكر وزيرة الثقافة إيناس عبد الدايم وجيهان مرسى مديرة المهرجان على الانجاز الرائع فى ظل الظروف التى مرينا بها وانتشار فيروس كورونا".
 

اضف تعليق
لا توجد تعليقات على الخبر