صور .. كواليس كليب "بقت معايا" لـ محمود العسيلى

 
كتب: مصطفى القصبى

إنتهى المطرب محمود العسيلى من تصوير أحدث كليباته والتي تحمل إسم "بقت معايا" والمقرر طرحه خلال أيام على اليوتيوب وعدد من القنوات، وهى كلمات سارة فرج، ألحان إيهاب عبدالواحد ومحمود العسيلي، توزيع أمير هداية، ومن إخراج إبراهيم حدرج.

محمود العسيلى
محمود العسيلى

 

محمودالعسيلى2
محمودالعسيلى2

 

العسيلى
العسيلى

 

المطرب محمود العسيلى
المطرب محمود العسيلى

 

وطرح مؤخرا محمود العسيلى أغنيته الجديدة "حب غلط" التي صورها على طريقة الفيديو كليب مع المخرج إبراهيم حدرج، لتكون أولى أغنياته في عام 2021 من كلمات أمير طعيمة، وألحان محمود العسيلي، وتوزيع علي فتح الله وميكس وماستر علي فتح الله، واستطاع الكليب تحقيق نسب مشاهدة عالية .

واختار العسيلى الدخول في عام 2021 بأغنية رومانسية درامية عن البعد والفراق، كما اعتمد في تصويرها على الأجواء الشتوية لتكون قريبة من المناخ الذى نعيشه في الوقت الحالي، ليس ذلك فقط بل وجاء في كلمات الأغنية عبارات تدل على الشتاء مثل " مش هنسى ايام الشتا ولا فيروز والاغاني" وكذلك " لما كنتي تدفي في حضني".

وتقول كلمات أغنية "حبه غلط":ابعديني حاولي تفهميني.. ألف مرة حاولت امشي بس قلبي رجع، ساعديني من قلبك شيليني .. أصلى عارف ان السكة دي اخرها وجع، بتشوفيني ليكي بتسحبيني .. وضعي صعب ومرضي بيكي مش أي مرض ،والحقيقة من أول دقيقة .. انا عارف وانتي عارفه انه حب غلط، وكفايانا بقى لُقا هيتعبنا .. إحنا الاتنين مش هنكمل ده نصيبنا، مفيهاش بعدين الوقت مهوش في صالحنا.. ماشيين ماشيين يبقى نواجه بقى روحنا

 

 

 


اضف تعليق
لا توجد تعليقات على الخبر